Suomen Sisustustakka Oy:n verkkokaupan sopimusehdot

Tervetuloa Suomen Sisustustakka Oy:n verkkokauppaan osoitteessa www.suomensisustustakka.fi. Tämän verkkosivuston ja verkkokaupan omistaja ja ylläpitäjä on Suomen Sisustustakka Oy, kaupparekisteriin rekisteröity arvonlisäverovelvollinen yritys, jonka Y-tunnus on 1734278-7.
Seuraavia ehtoja sovelletaan Suomen Sisustustakka Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä suhteessa Internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Näiden ehtojen kohtia 1-9 sovelletaan kaikessa Suomen Sisustustakka Oy:n verkkokaupan kautta tapahtuvassa myynnissä. Suomen Sisustustakka Oy myy kulloinkin sen valikoimaan kuuluvia tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja organisaatioille. Sopimus osapuolten välille syntyy, kun Suomen Sisustustakka Oy on vastaanottanut asiakkaan tilauksen verkkokaupan kautta. Tämän jälkeen sopimus on molempia osapuolia sitova. Asiakkaalle lähetetään tilauksesta erillinen tilausvahvistus asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

1 Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkokaupasta lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta. Mahdolliset huomautukset tilausvahvistukseen tulee tehdä 48 tunnin kuluessa tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.

2 Maksaminen ja maksutavat

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Klarna Bank AB:n (julk.) (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi). Klarna välittää maksut Suomen sisustustakka Oy:lle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy  asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

 

Maksutavat

Verkkopankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut, jotka varmistavat turvallisen maksamisen.

Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Osamaksutavat:

  • Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
  • Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
  • Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
  • Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
  • Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

Jotta sinulle voidaan tarjota Klarnan maksutapoja, välitämme sinusta tietoa Klarnalle, kuten yhteystietosi ja tiedot tilauksesta, näin Klarna voi tarjota sinulle sopivat maksutavat.

Mikäli Klarnan maksutapoja käytettäessä tilaus ei mene onnistuneesti läpi, olethan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun numerossa 09 – 425 99 771 sekä info@suomensisustustakka.fi

3 Toimitusaika ja -tavat

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 5-10 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika vaihtelee merkki- ja tuotekohtaisesti. Toimitusaika vahvistetaan tilauksen yhteydessä.

Mikäli toimitusaika on olennaisesti pidempi, pyrkii Suomen Sisustustakka Oy viipymättä ilmoittamaan tästä asiakkaalle sähköpostitse. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa olennaisesti myöhästyvää tuotetta koskeva tilaus sähköpostitse. Suomen Sisustustakka Oy pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, mikäli tilattu tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on muita ylitsepääsemättömiä vaikeuksia.

Toimitus: Rahtitoimitukset toimitetaan kuorma-autolla, joka on varustettu perälautanosturilla. Tuotteet puretaan auton välittömään läheisyyteen. Perälautapurun onnistumisen varmistamiseksi kuljetusliike edellyttää asiakkaalta esim. vaneria purkupaikalle, jotta uunipaketit saadaan ehjänä vedettyä perälaudalta. Tämä koskee paikkoja, joissa pohja on niin pehmyt ettei pumppukärryt pysy pinnalla. Asiakas varmistaa, että ajotie on riittävän leveä ja kantava sekä kuljetusautolla on esteetön pääsy toimituskohteeseen. Mikäli olosuhteet vaativat toimitusvaiheessa erikoiskalustoa (nosturiautoa tms.), vastaa näistä kustannuksista asiakas. Asiakkaan tulee varmistaa, että asiakas tai tämän edustaja on sovittuna ajankohtana vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen. Mikäli vastaanottaja ei ole sovittuna toimitusaikana vastaanottamassa tuotteita eikä asiakasta tavoiteta annetusta numerosta, asiakas vastaa kaikista uuden kuljetuksen aiheuttamista kustannuksista. Suomen Sisustustakka Oy ei korvaa kuljetusliikkeen toiminnasta johtuvista viivästymisistä asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvia välillisiä kuluja miltään osin.

Vastaanottotarkastus: Asiakas tarkastaa toimitetut tavarat mahdollisten kuljetusvaurioiden osalta. Mahdollisista vaurioista on tehtävä merkintä rahtikirjaan vastaanotettaessa. Rahtikirjan kuittauksen jälkeen vastuu tuotteesta on vastaanottajalla. Kuljetusvahingoista on aina ilmoitettava myyjälle, joka ilmoittaa asiasta edelleen kuljetusliikkeelle ja tehtaalle. Vahingoittunut osa on säilytettävä tarkastusta varten. Suomen Sisustustakka Oy korvaa kuljetuksessa vahingoittuneen osan uudella. Uusi osa toimitetaan yleisiä kuljetusvälineitä ja -reittejä käyttäen kohtuullisessa kuljetusajassa. Mikäli vaurioita tai virheellisyyksiä huomataan myöhemmin, niistä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas on havainnut virheen. Virhetilanteiden nopean selvittämisen turvaamiseksi Suomen Sisustustakka Oy suosittelee, että asiakas ilmoittaa virheestä välittömästi havaittuaan virheen. Asiakkaan tulee suojata ja varastoida tavarat ohjeiden mukaisesti. Asennuksen sujuvuuden vuoksi pyydämme, että laatikoita ei avata, vaan ainoastaan laatikoiden määrä tarkistetaan.

KOSTEUS VAHINGOITTAA METALLIOSIA, LUUKKUJA JA LAASTEJA. Nämä osat on siirrettävä viipymättä kuiviin tiloihin. Asiakas vastaa tuotteiden riittävästä suojauksesta ja säilytyksestä tilauskohteessa.

Jos tilaukseen sisältyy useampia tuotteita ja niiden toimitusajat vaihtelevat, koko tilaus lähetetään vasta kun kaikki tilauksen tuotteet ovat toimitusvalmiita. Postitse toimitettava tilaus voidaan kuitenkin jakaa kahteen tai useampaan erään asiakaspalvelun harkinnan mukaan. Postikulut veloitetaan tällöin vain ensimmäisen osatoimituksen yhteydessä.

Tilaukset toimitetaan vain Suomeen. Nämä toimitusehdot koskevat ainoastaan Manner-Suomeen toimitettavia tilauksia. Suomen Sisustustakka Oy ei sitoudu toimittamaan tuotteita Manner-Suomen ulkopuolelle. Mikäli tuotteen toimituspaikkana on Ahvenanmaa tai saaristoalue, tulee asiakkaan ottaa ennen tilausta yhteyttä asiakaspalveluun. Yhteydenoton perusteella Suomen Sisustustakka Oy harkitsee, onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako toimitus lisäkustannuksia asiakkaalle.

Tiettyjä tuotteita voi noutaa myös ilman veloitusta Espoon myymälästä osoitteesta Lautamiehentie 2, 02770 ESPOO.

Jos haluat toimituksen Manner-Suomen ulkopuolelle, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@suomensisustustakka.fi

4 Palautusoikeus

Palautusoikeus koskee ainoastaan asiakkaita, jotka ovat kuluttajansuojalain tarkoittamia kuluttajia. Palautuksesta tulee ilmoittaa yksiselitteisellä tavalla 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautuksesta voi ilmoittaa ottamalla yhteyttä Suomen Sisustustakkaan joko sähköpostitse osoitteeseen info@suomensisustustakka.fi tai puhelimitse asiakaspalveluun numeroon 0400-718846.

Asiakkaalla on oikeus palauttaa normaalisti saatavilla olevat, tilaamansa tuotteet 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta, edellyttäen, että tuote on käyttämätön ja myyntikelpoinen. Jos asiakas palauttaa tavaran käyttöönoton jälkeen, asiakas vastaa tuotteen arvonalentumisesta. Palautukseen tulee liittää mukaan kopio lähetteestä ja vapaamuotoinen palautuslomake, johon asiakas merkitsee nimensä, yhteystietonsa ja tilausnumeron. Suomen Sisustustakka Oy palauttaa tuotteesta maksetun hinnan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille saatuaan palautuksen. Asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksen yhteydessä tilinumero, johon kauppahinta palautetaan, sekä pankin nimi.

Suomen Sisustustakka Oy ei ota palautuksena vastaan asennettuja tai osin asennettuja tuotteita. Palautuksessa tulisi pyrkiä käyttämään alkuperäispakkausta, jossa tuotteet saapuivat. Palautettaessa tuotteita asiakas huolehtii tuotteen asianomaisesta pakkaamisesta kuljetuksen ajaksi. Asiakas on velvollinen korvaamaan vaurioituneen tuotteen, mikäli sitä ei ole asianmukaisesti pakattu.

Mikäli tilaus koskee tuotetta, joka valmistetaan tai muutetaan asiakkaan toivomusten mukaisesti (esimerkiksi asiakkaan ilmoittamien mittojen mukaisesti), tuotetta ei voi palauttaa eikä tilausta missään tilanteessa peruuttaa, kun tuotteen valmistus on aloitettu.

Asiakas vastaa palauttamisesta aiheutuneista kustannuksista. Palautuskustannus vaihtelee riippuen tavaran koosta ja painosta. Arvioitu palautuksen enimmäiskustannus on 150 euroa.

Palautusosoite:
Suomen Sisustustakka Oy
Lautamiehentie 2
02770 ESPOO

5 Reklamaatio

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä Suomen Sisustustakka Oy:lle kohtuullisessa ajassa havaittuaan virheen sähköpostitse osoitteeseen info@suomensisustustakka.fi. Virhetilanteiden nopean selvittämisen turvaamiseksi Suomen Sisustustakka Oy suosittelee, että asiakas ilmoittaa virheestä välittömästi havaittuaan virheen. Tavaran virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote. Asiakas ei voi vaatia virheen korvaamista uuden tuotteen toimituksella, jos siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia tai sille on kuluttajansuojalain tarkoittama este. Jos uuden tuotteen toimittaminen ei ole mahdollista, voidaan virhe korjata virhettä vastaavalla hinnanalennuksella tai jos tuotteen virhe ei ole vähäinen, purkamalla kauppa.

Suomen Sisustustakka Oy ei vastaa virheistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat valmistajan ohjeiden vastaisesta asennuksesta tai käytöstä, huollon laiminlyönnistä tai tuotteen sijoittamisesta sellaiseen tilaan, jossa olosuhteet eivät vastaa suositusta.

Suomen Sisustustakka Oy vastaa tuotteissa olevista virheistä kuluttajansuojalain virhevastuuta koskevien säännösten mukaisesti, silloin kun asiakas on kuluttajansuojalain tarkoittama kuluttaja.

6 Ylivoimainen este (Force majeure)

Suomen Sisustustakka Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Suomen Sisustustakka Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevan ylivoimaisen esteen johdosta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- ja tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen tai energian jakelun häiriintymisestä, työselkkauksesta tai muusta vastaavasta seikasta johtuen.

7 Lainvalinta

Tästä sopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

8 Muuta

Tiedustelut tilauksista, palautuksista, toimituksista ja laskutuksesta tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen info@suomensisustustakka.fi

Teknisistä syistä kuvissa näkyvät tuotteiden värit saattavat erota tuotteiden todellisista väreistä. Materiaalien väreihin voi tutustua tarkemmin myymälöissä. Tuotekuvissa saattaa esiintyä lisävarusteita jotka eivät kuulu toimitussisältöön.

Mikäli asiakkaalla on huomautettavaa, tulee huomautukset lähettää sähköpostitse osoitteeseen info@suomensisustustakka.fi

Suomen Sisustustakka Oy
Lautamiehentie 2
02770 ESPOO
Puhelin asiakaspalvelu: 0400-718846
Sähköposti: info@suomensisustustakka.fi
Y-tunnus 1734278-7

Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa Suomen Sisustustakka Oy:n ja asiakkaan välinen erimielisyys koskien näiden ehtojen mukaisesti syntynyttä sopimusta kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asia tulee saattaa kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi kulloinkin säädetyllä tavalla.

9 Tulisijoja ja niiden lisätuotteita koskevat erityisehdot

Tämän kohdan 9 sopimusehtoja sovelletaan tulisijojen ja niiden lisätuotteiden myynnissä.
Tuotteiden hintoihin sisältyvät kaikki ohjeen mukaisessa asennuksessa tarvittavat tuotteen osat. Täyskivilaatoille on ominaista luontaiset värivaihtelut. Luonnonkivessä on sille ominaisia värivaihteluita ja lustoisuutta, eikä näitä pidetä tuotteen virheinä. Virheinä ei pidetä myöskään kohdan 9.6 tarkoittamia hiushalkeamia. Tulisijat ja lisätuotteet toimitetaan osina lavoille pakattuna.

9.1 Asennus

Tuotteen asennuksessa on huomioitava seuraavat seikat:
• Paloturvallisuusmääräykset on otettu huomioon.
• Tulisijan ja hormin pohja on riittävän luja ja kosteudelta eristetty, mitoiltaan annettujen ohjeiden mukainen, ehdottoman suora ja tasainen.
• Savuhormi on rakentamismääräysten ja tulisijan vaatimusten mukainen.
• Hormiliitosaukko on tehty tulisijan vaatimusten mukaan.
• Sähkövirran puuttuessa aggregaatti (min. teho 2 kW) sekä 40 litraa huoneenlämpöistä vettä.
• Asennettavien tuotteiden osat on kannettu ohjeiden mukaisesti sisätiloihin ja ne ovat lämmenneet asennuskelpoisiksi.
• Talvella osat kannattaa kantaa sisälle 2 vuorokautta ennen asennusta.
• Lämpötilan asennuspaikalla tulee olla vähintään +10 C.
• Paloilmakanavan asentaminen ja paikoittaminen, kun palamisilma johdetaan tulisijalle ulkoa.

9.2 Perustus

Tulisijan perustus tehdään valmiin lattiapinnan tasoon. Perustuksen on oltava suora ja sen on oltava riittävän kantava takan ja hormin painolle.

9.3 Rakentamismääräykset

Asiakkaan on syytä ottaa yhteyttä rakennuspaikkakunnan rakennus- ja paloviranomaisiin. Asiakas vastaa siitä, että tulisijan paikka täyttää kaikki paloturvallisuus- ja rakentamismääräykset ja tulisijakohtaiset suojaetäisyydet (RakMK E8). Tulisijaa ei saa missään olosuhteissa asentaa viranomaismääräysten vastaisesti.

9.4 Hormi

Asiakas vastaa siitä, että hormi täyttää viranomaismääräykset ja tulisijan asettamat vaatimukset. takan ja hormin välinen liitosaukko on tehtävä tulisija valmistajan ohjeiden mukaan. Hormiliitosaukon tekemisestä vastaa asiakas, myyjä antaa tarvittaessa lisätietoja mitoituksesta.

9.5 TAKUUEHDOT

Suomen Sisustustakka Oy antaa työlle normaalin yhden (1) vuoden takuun ja valmistaja antaa materiaalille oman takuun. Takuu ei koske vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet muista syistä kuin itse asennuksesta tai toimitetusta materiaalista.

Takuu ei kata seuraavia tuotteita ja osia:
• Tulisijojen luukut, lasit, tiivisteet ja kaikki niiden rakenteet
• Tulipesien vuoraukset

Takuu kattaa vain Suomeen asennetut tulisijat. Takuu edellyttää, että tulisija on asennettu annettujen ohjeiden ja viranomaismääräysten mukaisesti. Takuu alkaa toimituspäivästä. Ennen tulisijan käyttöönottoa tulee tutustua huolellisesti käyttöohjeeseen.

9.6 Laatutakuu

Laatutakuu korvaa takuuaikana esiin tulleet, raaka-aineista tai valmistusvirheistä johtuvat viat veloituksetta. Takuu ei kata luonnonkivelle ominaisia värivaihteluja, lustoisuutta ja vähäisiä hiushalkeamia, jotka eivät vaikuta tulisijan turvallisuuteen tai toimintaan. Takuun piiriin ei kuulu tulipesän luukun läheisyydessä hierrettyyn pintaan syntyneet värimuutokset. Takuu ei myöskään kata normaalista kulumisesta tai käyttövirheistä aiheutuneita vahinkoja, eikä pintojen värjäymiä.

9.7 Virheistä ilmoittaminen

Takuunalaisista virheistä on ilmoitettava välittömästi niiden ilmaannuttua, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden kuluttua. Takuu ei kata virheitä, joita ei ole ilmoitettu Suomen Sisustustakka Oy:lle takuuajan kuluessa. Tulisijaa ei saa käyttää ennen kuin virhe on korjattu. Mikäli ilmoitettu virhe ei johdu tuotteesta, vaan esimerkiksi asennustyöstä tai väärin säädetystä ilmanvaihdosta, korvaa asiakas asentajan turhasta käynnistä aiheutuvat kulut Suomen Sisustustakka Oy:n lähettämän laskun mukaisesti.

Kuluttajansuojalain mukaan kuluttajalla on oikeus vedota tavarassa ostohetkellä olleeseen virheeseen kohtuullisen ajan kuluessa ostohetkestä lukien (kuluttajansuojalaki 5 luku 16 §).

9.8 Tekninen neuvonta

Kaikissa neuvonta- ja takuuasioissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme: info@suomensisustustakka.fi

Nämä ehdot ovat voimassa toistaiseksi

Takaisin ylös