Suomen Sisustustakka Oy:n verkkokaupan sopimusehdot
Tervetuloa Suomen Sisustustakka Oy:n verkkokauppaan osoitteessa www.suomensisustustakka.fi. Tämän verkkosivuston ja verkkokaupan omistaja ja ylläpitäjä on Suomen Sisustustakka Oy, kaupparekisteriin rekisteröity arvonlisäverovelvollinen yritys, jonka Y-tunnus on 1734278-7.
Seuraavia ehtoja sovelletaan Suomen Sisustustakka Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä suhteessa Internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Näiden ehtojen kohtia 1-9 sovelletaan kaikessa Suomen Sisustustakka Oy:n verkkokaupan kautta tapahtuvassa myynnissä. Suomen Sisustustakka Oy myy kulloinkin sen valikoimaan kuuluvia tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja organisaatioille. Sopimus osapuolten välille syntyy, kun Suomen Sisustustakka Oy on vastaanottanut asiakkaan tilauksen verkkokaupan kautta. Tämän jälkeen sopimus on molempia osapuolia sitova. Asiakkaalle lähetetään tilauksesta erillinen tilausvahvistus asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
1 Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan verkkokaupasta lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta. Mahdolliset huomautukset tilausvahvistukseen tulee tehdä 48 tunnin kuluessa tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.
2 Maksaminen ja maksutavat
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora Payform (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bambora Payformn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora Payform tai Bambora. Bambora Payform välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Bambora Payform-palvelusta: http://www.bambora.com/PayForm
Maksutavat
Bambora Payformn kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit sekä Jousto, Everyday ja Euroloan.
Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com
Everyday-joustoluotto: Everydayn luottoraja on väh. 300 eur ja luotto on voimassa toistaiseksi. Maksu kerralla ensi kuun lopussa (tällöin ei kuluja) tai kk-erissä. Kk-erissä minimisuoritus 1/5 laskun loppusummasta, eräpäivän jälkeen avoimelle saldolle lasketaan 5 % kuukausikorkoa. Todellinen vuosikorko tyypilliselle 500 euron luottomäärälle on 48,52 %. Lisätietoja Everydaystä osoitteessa www.everyday.fi
Euroloan: Euroloan Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 14 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Euroloan Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 12 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Euroloan Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–2000 euron ostoksille. Osamaksu laskutetaan 30 päivän välein, ja esimerkiksi arvoltaan 1500 euron ostoksen todellinen vuosikorko on 27,9 % maksuajan ollessa 12 kk (sis. korko, laskutuslisä ja avausmaksu). Rahoituspalvelullemme on myönnetty Avainlippu takeeksi kotimaisesta laadusta. Lisätietoja Euroloanista osoitteessa www.euroloan.fi/luotot/laskujaosamaksu
Euroloan Consumer Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Euroloan Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Euroloan Consumer Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.
Bambora Payformn yhteystiedot
Asiakaspalvelu – PayForm: puh 029 300 5050
sähköposti: payform@bambora.com
3 Toimitusaika ja -tavat
Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-4 viikkoa.
Mikäli toimitusaika on olennaisesti pidempi, pyrkii Suomen Sisustustakka Oy viipymättä ilmoittamaan tästä asiakkaalle sähköpostitse. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa olennaisesti myöhästyvää tuotetta koskeva tilaus sähköpostitse. Suomen Sisustustakka Oy pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, mikäli tilattu tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on muita ylitsepääsemättömiä vaikeuksia.
Toimitus: Rahtitoimitukset toimitetaan kuorma-autolla, joka on varustettu perälautanosturilla. Tuotteet puretaan auton välittömään läheisyyteen. Perälautapurun onnistumisen varmistamiseksi kuljetusliike edellyttää asiakkaalta esim. vaneria purkupaikalle, jotta uunipaketit saadaan ehjänä vedettyä perälaudalta. Tämä koskee paikkoja, joissa pohja on niin pehmyt ettei pumppukärryt pysy pinnalla. Asiakas varmistaa, että ajotie on riittävän leveä ja kantava sekä kuljetusautolla on esteetön pääsy toimituskohteeseen. Mikäli olosuhteet vaativat toimitusvaiheessa erikoiskalustoa (nosturiautoa tms.), vastaa näistä kustannuksista asiakas. Asiakkaan tulee varmistaa, että asiakas tai tämän edustaja on sovittuna ajankohtana vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen. Mikäli vastaanottaja ei ole sovittuna toimitusaikana vastaanottamassa tuotteita eikä asiakasta tavoiteta annetusta numerosta, asiakas vastaa kaikista uuden kuljetuksen aiheuttamista kustannuksista. Suomen Sisustustakka Oy ei korvaa kuljetusliikkeen toiminnasta johtuvista viivästymisistä asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvia välillisiä kuluja miltään osin.
Vastaanottotarkastus: Asiakas tarkastaa toimitetut tavarat mahdollisten kuljetusvaurioiden osalta. Mahdollisista vaurioista on tehtävä merkintä rahtikirjaan vastaanotettaessa. Rahtikirjan kuittauksen jälkeen vastuu tuotteesta on vastaanottajalla. Kuljetusvahingoista on aina ilmoitettava myyjälle, joka ilmoittaa asiasta edelleen kuljetusliikkeelle ja tehtaalle. Vahingoittunut osa on säilytettävä tarkastusta varten. Suomen Sisustustakka Oy korvaa kuljetuksessa vahingoittuneen osan uudella. Uusi osa toimitetaan yleisiä kuljetusvälineitä ja -reittejä käyttäen kohtuullisessa kuljetusajassa. Mikäli vaurioita tai virheellisyyksiä huomataan myöhemmin, niistä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas on havainnut virheen. Virhetilanteiden nopean selvittämisen turvaamiseksi Suomen Sisustustakka Oy suosittelee, että asiakas ilmoittaa virheestä välittömästi havaittuaan virheen. Asiakkaan tulee suojata ja varastoida tavarat ohjeiden mukaisesti. Asennuksen sujuvuuden vuoksi pyydämme, että laatikoita ei avata, vaan ainoastaan laatikoiden määrä tarkistetaan.
KOSTEUS VAHINGOITTAA METALLIOSIA, LUUKKUJA JA LAASTEJA. Nämä osat on siirrettävä viipymättä kuiviin tiloihin. Asiakas vastaa tuotteiden riittävästä suojauksesta ja säilytyksestä tilauskohteessa.
Jos tilaukseen sisältyy useampia tuotteita ja niiden toimitusajat vaihtelevat, koko tilaus lähetetään vasta kun kaikki tilauksen tuotteet ovat toimitusvalmiita. Postitse toimitettava tilaus voidaan kuitenkin jakaa kahteen tai useampaan erään asiakaspalvelun harkinnan mukaan. Postikulut veloitetaan tällöin vain ensimmäisen osatoimituksen yhteydessä.
Tilaukset toimitetaan vain Suomeen. Nämä toimitusehdot koskevat ainoastaan Manner-Suomeen toimitettavia tilauksia. Suomen Sisustustakka Oy ei sitoudu toimittamaan tuotteita Manner-Suomen ulkopuolelle. Mikäli tuotteen toimituspaikkana on Ahvenanmaa tai saaristoalue, tulee asiakkaan ottaa ennen tilausta yhteyttä asiakaspalveluun. Yhteydenoton perusteella Suomen Sisustustakka Oy harkitsee, onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako toimitus lisäkustannuksia asiakkaalle.
Tiettyjä tuotteita voi noutaa myös ilman veloitusta Espoon myymälästä osoitteesta Lautamiehentie 2, 02770 ESPOO.
Jos haluat toimituksen Manner-Suomen ulkopuolelle, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@suomensisustustakka.fi
4 Palautusoikeus
Palautusoikeus koskee ainoastaan asiakkaita, jotka ovat kuluttajansuojalain tarkoittamia kuluttajia. Palautuksesta tulee ilmoittaa yksiselitteisellä tavalla 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautuksesta voi ilmoittaa ottamalla yhteyttä Suomen Sisustustakkaan joko sähköpostitse osoitteeseen info@suomensisustustakka.fi tai puhelimitse asiakaspalveluun numeroon 0400-718846.
Asiakkaalla on oikeus palauttaa normaalisti saatavilla olevat, tilaamansa tuotteet 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta, edellyttäen, että tuote on käyttämätön ja myyntikelpoinen. Jos asiakas palauttaa tavaran käyttöönoton jälkeen, asiakas vastaa tuotteen arvonalentumisesta. Palautukseen tulee liittää mukaan kopio lähetteestä ja vapaamuotoinen palautuslomake, johon asiakas merkitsee nimensä, yhteystietonsa ja tilausnumeron. Suomen Sisustustakka Oy palauttaa tuotteesta maksetun hinnan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille saatuaan palautuksen. Asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksen yhteydessä tilinumero, johon kauppahinta palautetaan, sekä pankin nimi.
Suomen Sisustustakka Oy ei ota palautuksena vastaan asennettuja tai osin asennettuja tuotteita. Palautuksessa tulisi pyrkiä käyttämään alkuperäispakkausta, jossa tuotteet saapuivat. Palautettaessa tuotteita asiakas huolehtii tuotteen asianomaisesta pakkaamisesta kuljetuksen ajaksi. Asiakas on velvollinen korvaamaan vaurioituneen tuotteen, mikäli sitä ei ole asianmukaisesti pakattu.
Mikäli tilaus koskee tuotetta, joka valmistetaan tai muutetaan asiakkaan toivomusten mukaisesti (esimerkiksi asiakkaan ilmoittamien mittojen mukaisesti), tuotetta ei voi palauttaa eikä tilausta missään tilanteessa peruuttaa, kun tuotteen valmistus on aloitettu.
Asiakas vastaa palauttamisesta aiheutuneista kustannuksista. Palautuskustannus vaihtelee riippuen tavaran koosta ja painosta. Arvioitu palautuksen enimmäiskustannus on 150 euroa.
Palautusosoite:
Suomen Sisustustakka Oy
Lautamiehentie 2
02770 ESPOO
5 Reklamaatio
Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä Suomen Sisustustakka Oy:lle kohtuullisessa ajassa havaittuaan virheen sähköpostitse osoitteeseen info@suomensisustustakka.fi. Virhetilanteiden nopean selvittämisen turvaamiseksi Suomen Sisustustakka Oy suosittelee, että asiakas ilmoittaa virheestä välittömästi havaittuaan virheen. Tavaran virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote. Asiakas ei voi vaatia virheen korvaamista uuden tuotteen toimituksella, jos siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia tai sille on kuluttajansuojalain tarkoittama este. Jos uuden tuotteen toimittaminen ei ole mahdollista, voidaan virhe korjata virhettä vastaavalla hinnanalennuksella tai jos tuotteen virhe ei ole vähäinen, purkamalla kauppa.
Suomen Sisustustakka Oy ei vastaa virheistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat valmistajan ohjeiden vastaisesta asennuksesta tai käytöstä, huollon laiminlyönnistä tai tuotteen sijoittamisesta sellaiseen tilaan, jossa olosuhteet eivät vastaa suositusta.
Suomen Sisustustakka Oy vastaa tuotteissa olevista virheistä kuluttajansuojalain virhevastuuta koskevien säännösten mukaisesti, silloin kun asiakas on kuluttajansuojalain tarkoittama kuluttaja.
6 Ylivoimainen este (Force majeure)
Suomen Sisustustakka Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Suomen Sisustustakka Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevan ylivoimaisen esteen johdosta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- ja tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen tai energian jakelun häiriintymisestä, työselkkauksesta tai muusta vastaavasta seikasta johtuen.
7 Lainvalinta
Tästä sopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
8 Muuta
Tiedustelut tilauksista, palautuksista, toimituksista ja laskutuksesta tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen info@suomensisustustakka.fi
Teknisistä syistä kuvissa näkyvät tuotteiden värit saattavat erota tuotteiden todellisista väreistä. Materiaalien väreihin voi tutustua tarkemmin myymälöissä. Tuotekuvissa saattaa esiintyä lisävarusteita jotka eivät kuulu toimitussisältöön.
Mikäli asiakkaalla on huomautettavaa, tulee huomautukset lähettää sähköpostitse osoitteeseen info@suomensisustustakka.fi
Suomen Sisustustakka Oy
Lautamiehentie 2
02770 ESPOO
Puhelin asiakaspalvelu: 0400-718846
Sähköposti: info@suomensisustustakka.fi
Y-tunnus 1734278-7
Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa Suomen Sisustustakka Oy:n ja asiakkaan välinen erimielisyys koskien näiden ehtojen mukaisesti syntynyttä sopimusta kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asia tulee saattaa kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi kulloinkin säädetyllä tavalla.